Odcinek 149. LETNIE SESJE PLENEROWE. NAJCZĘSTSZE BŁĘDY I JAK ICH UNIKNĄĆ.

Witam Cię w 149 odcinku podcastu WIĘCEJ NIŻ FOTOGRAFIA.

Lato w pełni, piękny czas, słońce, natura, ale… też sporo wyzwań! Wielu fotografów, nawet tych doświadczonych, popełnia błędy, które mogą zepsuć efekt końcowy.
W tym odcinku omówimy najczęstsze pułapki, w które łatwo wpaść podczas letnich sesji, oraz podpowiemy, jak ich uniknąć.
Jeśli chcesz, by twoje zdjęcia zachwycały, a sesje przebiegały sprawnie i przyjemnie – zostań z nami😊

Listen to „149. Letnie sesje plenerowe. Najczęstsze błędy i jak ich uniknąć.”

O CZYM POSŁUCHASZ W TYM ODCINKU:

  • Jak właściwie korzystać ze światła słonecznego podczas letnich sesji?
  • Dlaczego temperatura i warunki pogodowe mają kluczowe znaczenie?
  • Jak wybrać stylizację odpowiednią do warunków plenerowych?
  • Które ustawienia aparatu są najlepsze na słoneczne dni?
  • Dlaczego przygotowanie do sesji to klucz do sukcesu?
  • O czym pamiętać, by zadbać o własny komfort podczas sesji?
  • Na co zwracać uwagę, by uniknąć drobnych, ale istotnych błędów?
  • Jak zabezpieczyć się przed owadami, by nie zakłóciły sesji?

 

ODCINKI, O KTÓRYCH WSPOMINAM:

ODCINEK 28. OSTRE ŚWIATŁO W PLENERZE. JAK SOBIE Z NIM RADZIĆ?

ODCINEK 146. JAK ZABEZPIECZYĆ SIĘ PRZED KOMARAMI I KLESZCZAMI PODCZAS SESJI ZDJĘCIOWEJ W PLENERZE. 6 PRAKTYCZNYCH RAD.

 

JEŚLI POTRZEBUJESZ INSPIRACJI NA LETNIE ZDJĘCIA, ZNAJDZIESZ JA W LETNIM VIDEOBOOKU
🔸 20 POMYSŁÓW NA LETNIE ZDJĘCIA W PLENERZE 🔸 

 

 

 

 

TRANSKRYPCJA ODCINKA:

 Lato w pełni piękny czas, słońce, natura, ale też spore wyzwanie jeśli chcesz zrobić piękne zdjęcia. Wielu fotografów, nawet doświadczonych, popełnia błędy, które mogą popsuć efekt końcowy. W tym odcinku omówię najczęstsze pułapki, w które łatwo wpaść podczas letnich sesji zdjęciowych oraz podpowiem jak ich uniknąć. Jeśli chcesz, by Twoje zdjęcia zachwycały, a sesja przebiegała sprawnie i przyjemnie, to zostań ze mną, koniecznie z filiżanką ulubionej herbaty, a jeśli wolisz, to może być lemoniada na te upalne dni.

Dzień dobry, dzień dobry, witam Cię bardzo, bardzo serdecznie w kolejnym odcinku podcastu Więcej niż fotografia. Jeśli szukasz inspiracji, motywacji i wiedzy przekazanej w bardzo prosty sposób, to ten podcast jest właśnie dla Ciebie. A ja jestem Basiolandia i jestem tutaj po to, żeby pokazać Ci, że fotomarzenia się nie spełniają. Fotomarzenia się spełnia. A ja w Akademii Magicznej Fotografii mogę Ci w tym pomóc.

 Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie jest absolutnie piękne lato, takie zróżnicowane, podczas którego jest dużo słońca, ale są też deszczowe dni. Ja bardzo, bardzo lubię takie zróżnicowanie, bo wtedy nie zdążymy się znudzić tylko słońcem albo tylko deszczem. Więc mam nadzieję, że u Ciebie lato mija równie wspaniale jak u mnie. Ja w tym roku większość lata spędzam w Norwegii. Jest to związane z moimi sprawami rodzinnymi, ale absolutnie nie narzekam, ponieważ w tym roku w Polsce są upały i będąc tam przez dwa tygodnie doświadczyłam tych upałów i naprawdę 32-33 stopnie to nie są temperatury, w których ja się super odnajduję, więc tych moich norweskich 20-22 to jest naprawdę idealna temperatura letnia dla mnie. Ale przechodzimy do konkretów, ponieważ dzisiaj chciałabym tutaj właśnie Tobie powiedzieć o tych błędach i pomóc Ci ich uniknąć, bo taki jest cel tego odcinka. Więc lecimy bez przedłużania.

Punkt pierwszy. Taki błąd bardzo, bardzo popularny, szczególnie w lecie, to nieodpowiednie wykorzystanie światła słonecznego. Latem słońce jest bardzo ostro i trudno je kontrolować, tak? Szczególnie jeżeli mówimy o takich godzinach południowych, gdzie on jest bardzo wysoko. No i w Polsce czy w innych krajach tak naprawdę najgorzej macie właśnie w tych godzinach południowych. A jeśli mieszkasz tak jak ja w Norwegii, no to tak naprawdę to słońce jest ostre przez większość dnia, jeżeli chodzi o lato. Więc u mnie sytuacja jest troszeczkę trudniejsza. Ale na spokojnie. Nagrałam odcinek o tym, jak sobie radzić z ostrym światłem. To jest odcinek 28. Oczywiście zostawię Ci link do tego odcinka w opisie, więc możesz sobie cały ten odcinek odsłuchać. Ale to, co chciałabym powiedzieć, jako dwie konkretne rady, to to, że jeżeli tylko masz taką możliwość, jeżeli tylko możesz się w taki sposób umówić ze swoimi modelami, to staraj się nie robić tych sesji, tych zdjęć w godzinach południowych. Czyli wtedy, kiedy to słońce jest bardzo ostre, bardzo intensywne. Bo to prowadzi tak naprawdę do tego, że masz bardzo ostre cienie na twarzy, no i te zdjęcia nie wyglądają atrakcyjnie. Druga sprawa, takie mocne słońce razi w oczy, więc też przeszkadza zarówno modelom jak i przeszkadza Tobie. No niestety, te godziny południowe to są ciężkie godziny, więc jeżeli tylko możesz, to nie umawiaj sesji właśnie w tych godzinach. Optymalnym rozwiązaniem byłoby umawiać sesję letnie albo wcześnie rano, albo późnym wieczorem. Kiedy to światło jest miękkie, kiedy to światło ma taki przyjemny, żółtawy zafarb. I wtedy naprawdę te zdjęcia wychodzą pięknie, robi się je bardzo, bardzo przyjemnie. Więc jeżeli masz tylko taką opcję, no to po prostu wykorzystuj poranki i wykorzystuj wieczory. A jeżeli nie masz takiej opcji, jeżeli chcesz się dowiedzieć, jak sobie z tym ostrym światłem radzić, jeżeli musisz wyjść na sesję właśnie w tych godzinach południowych, to gorąco Cię zachęcam, żebyś poszerzyła sobie ten temat właśnie w odcinku 28 mojego podcastu. Link masz w opisie i ja tam dokładnie mówię, co możesz zrobić jeszcze tak, jak sobie poradzić, jeżeli nie masz innego wyboru, no bo nie ma co się czarować. Czasem po prostu nie mamy innego wyboru i trzeba sobie poradzić.  https://akademiamagicznejfotografii.com/odcinek-28-ostre-swiatlo-w-plenerze-jak-sobie-z-nim-radzic/

Punkt drugi. Nieodpowiednie ustawienia w aparacie i to co się z tym wiąże to niesprawdzanie zdjęć podczas sesji. Już Ci wyjaśniam o co chodzi. Zobacz, fotografowanie w pełnym słońcu wymaga odpowiednich ustawień w aparacie, żeby na tym zdjęciu nie było przepaleń. Co to znaczy, żeby nie było przepaleń? Żeby na tym zdjęciu w jakichś miejscach, gdzie tego światła jest za dużo, nie było po prostu pustych miejsc, w których nie ma szczegółów. Tak najprościej Ci to mogę wytłumaczyć. Czyli żeby po prostu nie było za jasno na tym zdjęciu. Jak tego możesz uniknąć? Jakie parametry mogą Ci pomóc w tym? Oczywiście ja Ci tutaj nie podam, że ISO ustaw na tyle, oczywiście ISO ustaw na 100, no bo na najniższą możliwą wartość, bo jak masz jasno, no to wiadomo, że zostawiamy na 100. Ale nie powiem Ci, że musisz ustawić taką przysłonę, taki czas i takie inne parametry, bo to wszystko zależy od sytuacji. Ale podpowiem Ci czym możesz zapanować nad tym światłem. Warto wykorzystać korektę ekspozycji, bo dzięki temu jesteś w stanie nad tym światłem panować. Warto manewrować czasem, tak? Do tej takiej bezpiecznej granicy 1/250 sekundy, gdzie tak naprawdę jesteś w stanie stabilnie utrzymać aparat w ręku. Więc tymi parametrami możesz sobie manewrować, ale to co jest absolutnie najważniejsze. To, co trzeba sobie wprowadzić jako taki nawyk i tego pilnować i z tym pracować podczas każdej sesji, to sprawdzanie zdjęć. Nie rób nigdy czegoś takiego, że bierzesz aparat do ręki i traktujesz go jak taki karabin maszynowy. Tryb seryjny i tudududududu. I po prostu nie patrzysz, niech się dzieje wola nieba. Nie rób czegoś takiego, bo nie ma niczego gorszego jak zrobić zdjęcia, zrobić zdjęcia, myśleć, że jest wow, wow, wow, a potem przychodzisz z tym materiałem do domu i okazuje się, że większość zdjęć się nie nadaje. Okazuje się, że zdjęcia są przepalone, okazuje się, że niewiele możesz z tego wybrać. Jasne, możesz mi powiedzieć, no dobra, jak tam zrobię 500, to z 50 na pewno wybiorę. No jasne, że wybierzesz, oczywiście, jakby wiesz, prawdopodobieństwo i statystyka pokaże, że jasne, coś tam wybierzesz. Ale ja zdecydowanie namawiam Cię do czegoś takiego, żebyś zrobiła zdjęcie, sprawdziła jak ono wygląda. Pamiętaj, że w swoim aparacie możesz sobie włączyć taką funkcję, żeby na podglądzie zdjęcia pokazywały Ci się miejsca, gdzie są przepalenia. One będą Ci tak migać i wtedy wiesz od razu, że trzeba tutaj korygować parametry, że tutaj trzeba zmieniać.  Lepiej poświęcić na to minutę, trzydzieści sekund, jeżeli biegle władasz swoim aparatem, a mam nadzieję, że tak jest i skorygować te parametry, poprzestawiać parametry, żeby nie było tego przepalenia. Bo pamiętaj, że lepiej zrobić za ciemne zdjęcie niż przepalone zdjęcie i potem ewentualnie je trochę rozjaśnić w postprodukcji, niż zrobić przepalone zdjęcie. Bo jak nie ma szczegółów w danym miejscu, nie ma pikseli, no to po prostu nie wyciągniesz tam, nie będzie z czego. Więc sprawdzaj, sprawdzaj i jeszcze raz sprawdzaj podczas sesji.

Punkt trzeci, trzeci błąd, o którym myślę, że naprawdę wiele osób zapomina, a to jest coś, co może sprawić, że masz super ustawione parametry, potrafisz to wszystko ogarnąć, jesteś na sesji wieczorem, więc idealna godzina. Ale co Ci może przeszkodzić? Może Ci przeszkodzić cała zgraja krwiopijców, bo jeżeli nie zabezpieczysz siebie i modeli przed owadami, przed latającymi stworzeniami, które naprawdę mogą Ci zepsuć sesję, to niestety może być kiepsko. Komary, bąki, meszki i inne latające stworzenia mogą ci bardzo, ale to bardzo utrudnić pracę podczas sesji, że po prostu będziesz się tutaj z każdej strony oganiać od nich, a nie będziesz się w stanie skupić na tym, żeby robić zdjęcia i mogą też bardzo skutecznie przeszkadzać Twojemu modelowi, żeby stał w miejscu, żeby po prostu mógł się skupić na tym, żeby miał kontakt z Tobą. Bo jak coś nas gryzie, jak coś koło nas lata, jak coś koło nas bzyczy, to nie jesteśmy się w stanie skupić na niczym, tylko na tym, żeby się tych latających stworów pozbyć. Dodatkowo pamiętaj, że jeżeli są ukąszenia to są ślady, więc będziesz miała potem więcej pracy przy retuszu zdjęcia, jeżeli takie właśnie ukąszenia będą na twarzy, na rękach, na ciele twojej modelki czy modela, więc warto, absolutnie warto zadbać o to, żeby przed sesją zabezpieczyć siebie, fotografkę, fotografa i co ważne poinformować, przypomnieć o tym modelom. Mam nadzieję, że w Twojej komunikacji przed sesją jest taka informacja, że trzeba się zabezpieczyć przed komarami, kleszczami, bo o tyle, o ile komary nas pogryzą i jakby przeszkadzają, o tyle kleszcze są bardzo, bardzo niebezpieczne. A jak pracujesz w terenie, pracujesz w plenerze, to wcale nie jest tak, że musisz iść do gęstego lasu i tam po prostu ta zgraja krwiopijców się na Ciebie rzuci . Jakby w parku, na jakiejś łące i tak dalej, na jakimś małym skwerku też mogą być komary, mogą być kleszcze, więc to jest bardzo, bardzo ważne, żebyś siebie zabezpieczyła i żebyś poinformowała, przypomniała swoim modelom, żeby oni też się zabezpieczyli. Bo bezpieczeństwo i komfort pracy są najważniejsze, a jeżeli będzie tam zgraja krwiopijców, no to wiadomo, będzie się gorzej pracowało. I jeszcze taka jedna podpowiedź, jeżeli np. wiesz, że są gdzieś miejsca, w których faktycznie tych komarów zawsze jest dużo i masz opcjonalnie inne miejsce do wyboru, równie atrakcyjne, no to sprawa jest prosta. Wybierasz to bez komarów, żeby nie prowokować sytuacji, w której po prostu trzeba będzie z nimi walczyć, bo jeżeli masz do wyboru komfortowe warunki vs. niekomfortowe warunki, no to myślę sobie, że to jest pytanie retoryczne. którą miejscówkę powinnaś wybrać. I tutaj też przychodzę do ciebie z rozszerzonym materiałem, ponieważ nagrałam odcinek podcastu o tym, jak się właśnie zabezpieczyć przed komarami, przed kleszczami i takimi latającymi stworzeniami. I to jest odcinek 146. Jeżeli chcesz ten temat pogłębić, jeżeli chcesz się dowiedzieć, jakie ja mam sposoby, co się u mnie sprawdza.  No to oczywiście link do tego odcinka zostawiam Ci również w notatkach do tego odcinka podcastu, więc jak skończysz ten, to możesz sobie posłuchać tamtego. https://akademiamagicznejfotografii.com/wnf146/

Przechodzimy do punktu czwartego, do błędu numer 4. A błąd numer 4 to jest brak dobrego planu działania. I tutaj mogłoby się wydawać, że tylko w zimie trzeba działać szybko, no bo wiadomo jest zimno, żeby się nie wychłodziła, żeby modele się nie wychłodzili, no to trzeba tylko tam działać, działać, działać, że zima jest taka bardzo kluczowa. Ale, tak samo działa to w lecie, bo jeżeli mamy wysokie temperatury, to też potrafimy się bardzo szybko zmęczyć, potrafimy bardzo szybko już mieć dość tego wszystkiego, więc tak jak w zimie trzeba działać szybko, tak samo w lecieć trzeba działać szybko. I tutaj szczególnie jest to ważne, na przykład jeżeli mamy sesję ciążową, gdzie mamy w ciąży, w tym upale różnie mogą reagować, tak? gdzie dzieci też różnie mogą reagować na upały, a jeżeli mówimy o takich upałach 30 parę stopni, no to każdego taka temperatura potrafi wykończyć dość szybko, dlatego trzeba wcześniej wszystko zaplanować. Jakie kadry chcesz zrobić, warto jest zrobić sesję próbną, żeby konkretnie wiedzieć, że tu robimy takie zdjęcie, tu robimy takie zdjęcie, żeby już w trakcie tej sesji właściwej nie tracić na to czasu. Bo pamiętaj, że czas jest tutaj bardzo cenny, tak? To o czym też warto pamiętać, to żeby w trakcie, na przykład jeżeli przechodzimy z jednego miejsca do drugiego miejsca, tak? Bo zaplanowałaś sobie na przykład trzy różne miejscówki, to żeby to był czas, w którym napijecie się wody. Ty napijesz się wody, napiją się wody modele, dlatego warto do torby ze sprzętem, do torby z rekwizytami wrzucić dwie dodatkowe butelki wody, bo jeżeli na przykład modele nie mają tej wody, no to proszę bardzo, ty tutaj cała na biało przychodzisz z pomocą i masz tą butelkę wody. Ona nie będzie ważyła dużo, nie będzie dużym obciążeniem, a naprawdę może uratować. bo jeżeli komuś się chce pić, a szczególnie dzieciom, ale dorosłym też, no to wiesz, tutaj nagle wysychają nam usta, robi nam się gorąco i tak dalej, więc warto o taką małą rzecz zadbać, no bo to jest też coś, co może ci bardzo, bardzo przeszkodzić podczas tej sesji. I tutaj też musimy pomyśleć o innej sytuacji, o takiej, w której np. w trakcie sesji zacznie padać, w trakcie sesji zrobi się nagle zimno. Mamy teraz dość taką kapryśną pogodę, więc warto i trzeba nawet powiedziałabym przed sesją sprawdzić warunki, jakie się zapowiadają, jakie są prognozy. I nie sprawdzać tej pogody tydzień wcześniej, bo prognozy tydzień wcześniej mogą być totalnie przestrzelone. ale tego samego dnia. Są takie serwisy, na których możesz sprawdzać pogodę godzinę po godzinie. U mnie na przykład korzystamy z YR.no i tam naprawdę te radary pokazują bardzo, bardzo dokładnie, o której godzinie będzie, jaki front, o której godzinie będzie, jakby co się będzie działo i to faktycznie się sprawdza, więc jeżeli widzisz, że np. nie wiem, masz ustawioną sesję na 16, a o 17.30 ma przyjść burza, no to przemyśl sobie, czy jesteś w stanie tą sesję zrobić w ciągu tej godziny, maks godziny 15 i czy masz np. z sobą później parasol, czy masz np. z sobą kot, żeby się okryć, czy ta odległość między samochodem a miejscem, w którym robicie zdjęcia jest taka, że bezpiecznie zdążycie wrócić, tak? To są istotne rzeczy, o których warto pomyśleć, no bo musisz dbać o bezpieczeństwo swoje i o bezpieczeństwo swoich modeli, więc ten plan jest kluczowy.

Błąd numer 5. Nieodpowiednio dobrana stylizacja. I tutaj myślę, że już mówiłam o tym setki razy, ale powtórzę to po raz kolejny, że dobór odpowiedniej stylizacji jest kluczowy. I tutaj jakby nie będę Ci mówiła o kolorach, nie będę Ci mówiła o tym, żeby to było bez zdobień, bo to jest już myślę jasne. Bardziej chciałabym się skupić na tym, żeby latem szczególnie unikać ciężkich tkanin. Ciężkich takich, które po prostu jak założymy to od razu zaczynamy się w nich pocić. Jest nam niewygodnie. Tkanin syntetycznych, takich które nie przepuszczają powietrza. Bo w takich tkaninach też ciało zacznie się pocić. A jak ciało zacznie się pocić robi nam się gorąco. A jak robi nam się gorąco to od razu widać to na twarzy. Mogą się pojawić jakieś plamy na ubraniach. co jest absolutnie dyskomfortowe dla modelki, dla modela. Więc starajmy się przy planowaniu stylizacji nie tylko zwrócić uwagę na to, żeby to było piękne, pasujące do zamysłu, do koncepcji sesji, ale też zwrócić uwagę na te aspekty materiałowe. Latem lepiej postawić na takie zwiewne materiały, na materiały naturalne. Pięknie będzie się sprawdzał muślin, bo on pięknie przepuszcza, bawełna czy len, który jest troszeczkę trudniejszy w utrzymaniu, bo on się mnie, ale jest to materiał, który jest przyjemny dla ciała. Przepuszcza to powietrze i to ciało ma szansę oddychać. A komfort naszych modeli jest bardzo, ale to bardzo ważny, bo jak komuś jest niekomfortowo, jak nagle po prostu to ubranie się klei, no to po pierwsze nieestetycznie to wygląda, a po drugie jeżeli ktoś się nie czuje komfortowo w tym co ma na sobie, no to wiadomo, że nie będzie chciał jakby na tych zdjęciach pozować, bo jak się czujesz źle, no to myślisz od razu, że wyglądasz źle i to jest takie kółko, które się zamyka, więc bardzo ważne, żeby o tym pomyśleć i żeby przede wszystkim o to zadbać. I tutaj jeszcze taka jedna podpowiedź, żeby też pomyśleć o tym, żeby to nie były rzeczy, które krępują ruchy, żeby to były ubrania w których łatwo będzie się przemieścić z miejsca na miejsce. Jeżeli masz coś, co bardzo chcesz użyć na tej sesji, nie wiem, jakąś suknię, która faktycznie bardzo, bardzo Tobie na niej zależy i modelcom na niej zależy, to po prostu załóżcie ją już na miejscu, gdzie będą wykonywane zdjęcia, żeby jak najkrócej modelka musiała w niej być, a żeby po prostu pojawiła się na sesji, jeżeli takie jest życzenie. I tutaj jeszcze ważnym aspektem jest obuwie, bo jeżeli np. masz w planie ujęcia, w których modelka będzie np. stała w wodzie, bo latem takie zdjęcia jak najbardziej można robić, to warto zadobyć jakieś wyższe kalosze, wyższe gumowce, które pozwolą, żeby stopy się nie zamoczyły, żeby nogi się nie zamoczyły. Jeżeli na przykład chcesz wchodzić i chcesz, żeby modelka wchodziła w wyższą trawę, gdzie mogą być różne żyjątka, czasem nawet węże, jeżeli mamy po prostu takie wysokie temperatury, to też warto, żeby te buty były zamknięte. I to samo tyczy się Ciebie jako fotografki. Jeżeli zamierzasz śmigać po wodzie, jeżeli zamierzasz śmigać właśnie w tych krzeczorach, to też miej zabezpieczone stopy, bo Twoje bezpieczeństwo jest tak samo ważne jak bezpieczeństwo modelki, więc absolutnie zadbaj o to, bo to jest ważne. I tutaj, zanim przejdziemy do ostatniego punktu, bardzo ważnego, chciałabym powiedzieć Ci, że mam coś dla Ciebie, co pomoże Ci szybciej zaplanować, szybciej wymyślić, szybciej przygotować się do letnich sesji w plenerze, bo jeżeli jeszcze o tym nie wiesz, to w tym momencie informuje Cię, że napisałam letni videobook, 20 pomysłów na letnie zdjęcia w plenerze, w którym znajdziesz gotowe pomysły na zdjęcia w plenerze, gotowe pomysły na zdjęcia na wakacjach, takich wakacjach u babci na wsi, jak i takich wakacjach w egzotycznych krajach. Masz tam parametry, masz tam palety kolorystyczne, więc znajdziesz tą całą masę inspiracji, i konkretnych wskazówek, które możesz po prostu wprowadzić w życie od zaraz. Ja zostawiam Ci link do letniego wideobooka oczywiście w notatkach tego odcinka. Leć po niego, bo na pewno Ci się przyda i wykorzystasz go jeszcze tego lata. A jeżeli na przykład będą aktualizacje, to zawsze masz dostęp do nowych aktualizacji. I co ważne, to jest wideobook, więc masz tam zdjęcia, masz tam teksty, masz tam nagrania audio, ale masz też tam nagrania wideo, więc pokazuję Ci pewne rzeczy. Skorzystaj, bo naprawdę jest tam masa cennych wskazówek. Link oczywiście w opisie tego odcinka, więc klikaj, leć po swój letni videobook.

A teraz wracamy do punktu numer 6, czyli do szóstego błędu. I to jest też coś, o czym już wcześniej wspominałam, ale tutaj chciałabym to zebrać. Bo wiele osób, wiele fotografek zapomina o komforcie pracy własnej. Czyli myślimy o modelach, tak? W większości skupiamy się na modelach, żeby modelom było dobrze, żeby o nich zadbać i to jest bardzo ważne, bo to są nasi klienci i jakby oni przychodzą do nas po to, żebyśmy o nich dbali. Jasne, tutaj absolutnie nie ulega to żadnej wątpliwości. Ale pamiętajmy też o tym, że tylko wtedy, jeżeli ja będę w dobrej formie jako fotografka, jeżeli ja będę się dobrze czuła, jeżeli ja będę zaopiekowana, to będę w stanie zrobić najlepszą możliwą pracę. I szczególnie latem, kiedy np. mamy upały, a mamy teraz upały, nie ma co się czarować, i bardzo często pracujemy w tych wysokich temperaturach, jakieś dłuższe odcinki czasu. Dziewczyny np. bardzo często robią sesje, takie mini sesje, gdzieś w słonecznikach, gdzieś np. na polu lawendy. I bardzo często są wystawione przez długie godziny na taką ekspozycję słoneczną, No to to może się skończyć, jeżeli odpowiednio się w trakcie nienawadniamy, może się skończyć takim wyczerpaniem organizmu, a w skrajnych przypadkach udarem. Ja sama pamiętam jak kiedyś, to nie było akurat na sesji, ale podczas prac polowych w moim wieś Inclusive, jak to mówię, podczas wakacji, kiedy przyjeżdżałam do rodziców, no to po takich 2-3 godzinach na słońcu, pomimo tego, że miałam na głowie chusteczkę, to po prostu skończyłam z udarem. Więc trzeba uważać, nie można ignorować tego słońca, bo ono jest niby takie niepozorne… niby jest jakiś tam wiaterek, ale to jest bardzo niebezpieczne. Więc pamiętaj o tym, żeby odpowiednio się ubrać na taką sesję. Jeżeli wiesz, że będziesz pracowała w pełnym słońcu i np. swoich modeli chowała w cieniu, ale Ty będziesz dalej w pełnym słońcu, to pamiętaj o tym, żeby mieć nakrycie głowy. Pamiętaj o tym, żeby mieć odpowiednie ubranie, czyli takie ubranie, które będzie Cię chroniło od słońca, będzie Cię chroniło od tych komarów, więc lepiej postawić na koszulę, na przykład lnianą z długim rękawem i długie getry czy długie spodnie. Może będzie Ci w nich trochę bardziej gorąco, no jak postawisz na takie przewiewne materiały, no to wiadomo, będzie lepiej, ale będziesz miała zabezpieczone ciało. I pamiętaj o tym, żeby w trakcie sesji pić. Ja mogę się przyznać szczerze, że ja o tym bardzo często pamiętam i mój Michaś wie, że jeżeli ja nie piję wody przez dłuższy czas, to potem absolutnie murowany jest ból głowy, więc on podczas sesji jak tylko ze mną jest, biega po prostu, podbiega do mnie w trakcie i daje mi ten bidon i mówi Basia pij. I ja sama już wiem, że jak ja piję w czasie sesji, to faktycznie czuję się potem lepiej. Więc pamiętaj o tym, że jeżeli przychodzisz z miejsca na miejsce, jeżeli robisz sobie te odpoczynki podczas sesji, żeby po prostu odsapnąć, pamiętaj o uzupełnianiu wody, bo to jest bardzo, ale to bardzo ważne, bo tylko jeżeli Ty będziesz w dobrej formie, to będziesz w stanie zrobić piękne zdjęcia. A jak będziesz słaba, zaczną Ci się, roztrzęsiesz się, będą Ci się trzęsły ręce, no to nie muszę Ci mówić, że nie za wiele dobrego z tego będzie. A zdrowie i dobra kondycja zarówno Twoja, jak i Twoich modeli są absolutnie najważniejsze.

I to wszystko na dziś. Mam nadzieję, że te wskazówki pomogą Ci uniknąć typowych błędów podczas letnich sesji plenerowych. Pamiętaj, że dobre zdjęcie to nie tylko kwestia dobrego sprzętu, ale przede wszystkim dobrego przygotowania. Lato to absolutnie cudowny czas, żeby eksperymentować w plenerze, do czego Cię gorąco, z całego serca zachęcam. A jeśli ten odcinek Ci się podobał, jeśli był dla Ciebie wartościowy, to będę Ci absolutnie z całego serducha wdzięczna, jeśli zasubskrybujesz ten podcast, jeśli wystawisz mu ocenę.
Jeśli polecisz ten podcast innym, bo dzięki temu będę miała szansę dotrzeć z tymi treściami do szerszego grona osób i będę wiedziała, że to co robię jest dla Ciebie wartościowe, a dla mnie jako dla twórczyni to jest takie paliwo rakietowe do nagrywania kolejnych odcinków. Także mam nadzieję, że dostanę sygnał od Ciebie, czy to na Facebooku, czy to na Instagramie, czy to w aplikacji, w której słuchasz tego podcastu, że ten odcinek dał Ci nową wiedzę, zainspirował Cię… no i że wybierzesz się na letnią sesję zdjęciową już bogatsza. O te wszystkie rady z dzisiejszego odcinka. Ściskam Cię z całych sił i do usłyszenia w kolejnym odcinku.

 

GDZIE MOŻESZ SŁUCHAĆ MOJEGO PODCASTU

🎤 na moim kanale YouTube: BASIOLANDIA.YOUTUBE

🎤 katalog w iTunes: BASIOLANDIA.ITUNES

🎤 spotify: BASIOLANDIA.SPOTIFY

🎤 wyszukanie frazy „WIECEJ NIŻ FOTOGRAFIA” w Twojej aplikacji do podcastów na smartfonie

 

👉ZAPISZ SIĘ👈

👉NA LISTĘ ZAINTERESOWANYCH👈

 

 

Basiolandia 🌸

0 responses on "Odcinek 149. LETNIE SESJE PLENEROWE. NAJCZĘSTSZE BŁĘDY I JAK ICH UNIKNĄĆ."

Leave a Message

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

top